سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----462594---
بازدید امروز: ----22-----
بازدید دیروز: ----10-----
موسسه نور قدس جوان - صبح قریب

 
نویسنده: صبح قریب
جمعه 89/2/24 ساعت 1:14 عصر

 

محقق و پژوهشگر مسائل یهود:
77000 نفر به چه جرمی به قتل رسانده شدند

دهمین نشست از سلسله نشست های صهیونیسم شناسی با عنوان عید پوریم و پروتکل های دانشوران صهیون عصر پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه 88 به ترتیب با حضور استاد حامد فتاحی محقق و پژوهشگر مسائل یهود و استاد روح الله زاد دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین توسط فرهنگسرای انقلاب و با همکاری موسسه نور قدس جوان، بسیج دانشجویی علمی کاربردی و موسسه فرهنگی روایت فتح برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی موسسه نور قدس جوان در ابتدای این نشست استاد حامد فتاحی در مورد مفهوم عید پوریم اظهار داشت: پوریم در لفظ به معنی قرعه هاست، به این دلیل که هامان که در کتاب استر به عنوان شخصی یهود ستیز معرفی شده تصمیم می گیرد که به وسیل? قرعه روزی را معین کند که در آن تمام یهودیان سرتاسر امپراطوری ایران را نابود کند و بر اساس قرعه روز سیزدهم ماه آدار(از ماههای یهودی) انتخاب شد.

ایشان در ادامه بیان کرد: عید پوریم ریشه در کتاب استر ،از کتابهای عهد عتیق، دارد. شخصیتهای اصلی این کتاب عبارتند از وشتی (ملک? ایران)، اَخ شورُش (پادشاه ایران)، استر (قهرمان داستان)، مردخای (پسرعمو یا عموی استر) و هامان.

وی در بیان خلاص? داستان استر گفت: در سال سوم سلطنت اخ شورش در جشنی در حالیکه پادشاه مست لایعقل بود از وشتی خواست تا بی حجاب و به صورت نیمه برهنه در جمع درباریان حاضر شود ولی وشتی از جایی که زن عفیفه ای بود آن را نپذیرفت و پادشاه هم به خاطر این نافرمانی او را طلاق داد. مردخای (حکیم یهودی که از اسرای بابل بوده و پس از آزادی از اسارت در شهر شوش پایتخت زمستانی هخامنشیان زندگی می کرد) به دختر عمو یا برادرزاد? خود که نام اصلی اش هَدَسه یا هَداسا بود ولی در جامعه خود را با عنوان استر معرفی کرده بود گفت که خودش را برای ازدواج با پادشاه کاندید کند و درعین حال به او سفارش کرد که یهودی بودن خود را مخفی کند. او هم این کار را انجام داد و به عنوان ملک? ایران انتخاب شد. وزیر اخ شورش ،هامان، که فردی یهود ستیز بود در حالت مستی پادشاه از او امضا می گیرد که در روزی که با قرعه انتخاب می شود یهودیان را در کل امپراطوری ایران قتل عام کند. در اینجا آن مخفی کاری استر به کار می آید. مردخای نزد استر می رود و می گوید تو باید پیش پادشاه بروی و یهودیت خود را آشکار کنی و احساساتش را تحریک کنی تا این حکم را برگرداند. استر موفق می شود. پادشاه به یهودیان اجازه می دهد که به جای مردخای، هامان را به دار بیاویزند و همچنین دست یهودیان را برای دو یا سه روز به روی بدخواهانشان باز می گذارد. در طول سه روز هامان و ده پسر از او و 77800 نفر از دشمنان یهود را در ایران به قتل می رسانند یعنی از هر بیست یا سی نفر یک نفر و از هر خانواده حداقل یک نفر.

وی به عنوان نکت? قابل توجهی در این داستان اظهار داشت: اگر فرض کنیم که هامان واقعا" دشمن یهودیان بود و قصد جان آنها را کرده بود و مستحق مرگ بود پس ده پسر او و آن 77000 نفر به چه جرمی به قتل رسانده شدند جز اینکه فقط بدخواه یهودیان بودند. یعنی در اصل یک قصاص قبل از جنایت انجام گرفت.

ایشان در مورد زمان و آیین های این عید بیان داشت: ماه آدار آخرین ماه از ماههای عبری است. عید پوریم در روز 13، 14 ،15 ماه آدار و در سالهای سیزده ماهه در ماه آدار دو برگزار می شود و زمان آن تقریبا" از اواسط اسفند تا اوایل فروردین در نوسان است. آنها در این عید شیرینی مخصوصی می پزند که به عنوان گوش هامان معروف است، از ابزار جغجغه مانندی استفاده می کنند که وقتی در مراسم، کتاب استر خوانده می شود هر جا به اسم هامان می رسد هو می کشند یا این وسیله را به نشان? تحقیر تکان می دهند، نقاشی هامان را پاره می کنند یا عروسک او را به دار می آویزند و به آتش می کشند. همچنین مثلی دارند که ما در این عید آنقدر باید شراب بنوشیم که فرق این دو جمله را از هم تشخیص ندهیم: لعنت بر هامان، درود بر مردخای.

استاد فتاحی، پژوهشگر و محقق مسائل یهود به بیان تعابیر و نظریه های مختلف در مورد این عید پرداخت و گفت: یک تعبیر این است که روز سیزه فروردین که ایرانیان آن را نحس می دانند ریشه در این عید دارد و در این روز بود که یهودیان این حمل? وحشیانه را انجام دادند. که این نظریه زیاد معتبر نیست زیرا وقتی تقویم یهودیان را نگاه می کنیم می بینیم که زمان عید پوریم چه در گذشته و چه در آینده هیچگاه از روز ششم فروردین آنطرف تر نمی رود. تعبیر دیگری نیز وجود دارد که یکی از نظری پردازان آن ناصر پورپیرار است. ایشان می گوید از 2500 سال پیش تا مقطع ورود اسلام به ایران ما شاهد یک سکت? تاریخی هستیم یعنی در این دوره حجم آثار باستانی خیلی کم می شود و انگار تمدن از بین می رود. ایشان چون شروع این سکت? تاریخی را با واقع? پوریم همزمان می بیند، پوریم را عاملی برای از حرکت افتادن تمدن ایرانی می داند. و این نظریه در صورتی این داستان را درست می داند که در زمان داریوش اتفاق افتاده باشد نه خشایارشاه و همچنین کتیب? بیستون را هم روایتی از همان واقع? پوریم می دانند و بر آن تأ کید می کنند.

یهودیان به کشتن مسیح افتخار می کردند.

ایشان درمورد علت اهمیت این موضوع برای ما اظهار داشت: ما حتی اگر بپذیریم که این داستان، یک داستان ساختگی است و کاری به این موضوع نداشته باشیم که آیا در عالم واقع اتفاق افتاده است یا نه، نقط? اهمیت آنجاست که امروز تمام یهودیان دنیا روزی را جشن می گیرند که تصور می کنند در آن 77000 نفر ایرانی از زن و مرد و بچه به صرف بدخواهی یهود کشته شده اند. مهم این است که یک قساوت و یک قصاص قبل از جنایت فجیع در این روز جشن گرفته می شود. خداوند در آی? 157 سور? نساء می فرماید یهودیان می گویند ما مسیح را کشتیم در حالیکه او را نکشتند بلکه امر بر آنها مشتبه شد ولی بر دلهای آنها مهر زده شد. دلیلش این است که یهودیان به کشتن مسیح افتخار می کردند. و می توان گفت که قضی? پوریم مشابه این مسئله است.

وی درس بزرگ داستان استر را برای یهودیان، پنهان کاری آنان دانست و بیان داشت: یک وجه این پنهان کاری، دو اسمه بودن یهودیان است که این اسم مستعار برای آنان یک حاشی? امنی ایجاد می کند و هرجایی که خود لازم بدانند یهودیت خود را آشکار می کنند. و وجه دیگر این پنهان کاری این است که خود را به شکل یک مسلمان یا یک مسیحی در غرب نشان می دهند و در جاهای مختلف نفوذ می کنند.

در بخش دیگری از این نشست استاد روح الله زاد به بررسی پروتکل های دانشوران صهیون پرداخت. ایشان در ابتدا خلاصه ای از بحث تاریخی این قضیه را مطرح کرد و اظهار داشت: پروتکل ها یک سلسله دستور العملهایی است که توسط سران یهود یا نخبگان یهود در سال 1897 در نخستین کنگر? جهانی یهود در شهر بال سوییس که یکی از کانونهای قدرت یهود در آن زمان محسوب می شد به تصویب رسید که شامل 24 بند بود. برای اولین بار در سال 1903 در یک روزنام? روسی زبان به نام زنامیا منتشر شد و بعدها یک نویسند? روسی آن را به صورت کتاب منتشر کرد. سپس یک روزنامه نگار انگلیسی که در روسیه زندگی می کرد آن را به زبان انگلیسی ترجمه کرد و پس از آن این ترجمه ها به شدت تکثیر شد و مورد استقبال قرار گرفت. یهودیان بارها در یک پروس? زمانی در اروپا از کشورهای مختلف مثل اسپانیا، پرتغال و انگلیس رانده شدند و باز رجعت پیدا کردند و این اخراجهای متعدد برای آنها باعث شد که یک برنامه ریزی اساسی بکنند برای سلطه بر قدرتها در جوامعی که یهودیان در آنها زندگی می کردند.

ایشان در ادامه به بیان مفاهیم موجود در پروتکل ها اشاره کرد و گفت: در پروتکل ها در هر بند به بخشهایی اشاره شده که سیاست یا آرمان کلی مورد نظر خود و شیوه های وصول آن را مشخص کرده اند. در این پروتکل ها سلطه بر مراکز مالی و پولی به عنوان مهمترین رکن نفوذ و رسوخ در جوامع و حکومتها مطرح شده است. علاوه بر آن سلطه بر خبرگزاری ها و رسانه ها، سینما و تلویزیون، صنعت به طور اخص، دانشگاهها، مراکز مطالعاتی و فکری بیان شده است. در این پروتکل ها در مورد چگونگی سلطه بر افکار عمومی بیان می کند که ما باید رسانه ها را در خدمت خود درآوریم و گاهی حتی بر علیه خودمان نیز مطلب بنویسیم تا در جایی که لازم است رد گم کنیم. همچنین می گوید ما باید کاری کنیم که موضوعات مهم زندگی برای مردم مطرح نباشد بلکه مشغول موضوعات حاشیه ای باشند و اینکه چه کسی بر آنها حکومت می کند برایشان مهم نباشد. و این رسالتی است که بر عهد? بخش رسانه ای می باشد. در بخش دیگری می گوید در جاهایی که بحث از آزادی و خداپرستی وجود دارد چون کاملا" مغایر با اهداف ماست باید جلوی آنها بایستیم و تلاش کنیم که آزادی خواهی و تبلیغ دین از جوامع رخت بربندد؛ اما اگر در جایی هم احساس کردیم باید این بحث مطرح شود شکل آن را همان گونه که خودمان می خواهیم مطرح می کنیم و فقط به ظاهر آن می پردازیم نه محتوای آن. و طوری شکل آن را مدیریت می کنیم که در راستای اهداف ما باشد بنابراین ما باید مردان روحانی ادیان مختلف را تحت کنترل خود درآوریم.

وی در مورد برنامه ریزی آنها برای جوانان، اقتصاد، خانواده و مراکز مطالعاتی جوامع بیان داشت: چون دوران جوانی زمان سازندگی است و در عین حال با گرایشها و نیازهای مختلفی رو به روست بهترین زمان است که نسل جوامع گوناگون را تحت کنترل خود تربیت کنیم. ما باید نیازهای این دوران را با مسائل ضد اخلاقی و بی بند و باری و هرج و مرج های اخلاقی مدیریت کنیم و مردان این جوامع را به رخوت بکشانیم تا زمینه برای سلط? خودمان آماده شود. در مورد نخبگان و افراد خوش فکر و متدینی که ممکن است سد راهمان شوند باید آنان را از بین ببریم یا به گونه ای آنها را ترور شخصیت کنیم که جرأت نکنند در مقابل رفتارهای ما به اعتراض بپردازند. در مورد خانواده می گوید ما باید کاری کنیم که خانواده ها از هم بپاشد و این پاشیدگی، زمینه را برای بی بند و باری و هرج و مرج های مضاعف در جامعه فراهم می کند.

همچنین باید موضعات علوم تربیتی و آموزش خانواده را به گونه ای طراحی کنیم که خانواده ها نقش تابع اندیشه ها و آموزه های ما را داشته باشند. در حوز? اقتصاد معتقدند که ما باید ثروت جهان را در اختیار بگیریم زیرا این ثروت است که زمینه را برای اقتدار روزافزون در جهان فراهم می کند. همچنین باید نفاق و اختلافات را در جوامع زیاد کنیم، ناامنی بین دولتها را در سطح جهان افزایش دهیم تا با وجود این درگیری ها قدرت تصمیم گیری آنها زائل شود و ما با وارد شدن به صحنه، این اختلافات را در جهت اهداف خودمان مدیریت کنیم. در طول زمان ممکن است اندیشه های نویی نیز ظهور پیدا کنند ، ما باید کاری کنیم که این اندیشه ها توسط خودمان به وجود آید.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و عضو جمعیت دفاع از ملت فلسطین در انتهای این بحث اظهار کرد: نگاههای متفاوتی پیرامون این پروتکل ها وجود دارد. بعضی آن را جعلی می دانند و می گویند عده ای غیر از یهودیان اینها را برای اهداف و اغراض خاصی تدوین کرده اند و استدلالهایی هم می آورند که زیاد محکم نیست. اما عد? دیگری معتقدند که این پروتکل ها متعلق به دانشوران یهود است و قرار نبوده که در جامعه پخش شود بلکه فقط بین افراد کنگره بوده است. ولی پلیس به آنجا حمله می کند  و آنها را توقیف کرده و بعدها توزیع و ترجمه شده است. وقتی ما می بینیم که در عمل تمام وقایعی که در این پروتکل ها پیش بینی شده است در حال تحقق است و به جلو پیش می رود نمی توانیم آنها را جعلی تلقی کنیم بلکه به این نتیجه می رسیم که اینها برنامه ای جهانی است برای سلط? تفکرات ماتریالیستی آنان بر جهان.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • دوره دو روزه صهیونیسم شناسی شهید طهرانی مقدم
    جشنواره بین المللی مقاومت و بیداری اسلامی
    طرح جهادی معلمین و سخنرانان موسسه نورقدس
    منابعی جهت مطالعه معلمین و سخنرانان جوان برای دانش آموزان
    نمایشگاه ویژه 9مهرماه
    کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی راه اندازی شد
    دوره آموزشی دو روزه صهیونیسم شناسی در آبعلی
    نشست عملکرد استکبار و صهیونیسم در ایران و جهان
    نشست تحریم کالاهای صهیونیستی و انتفاضه مردمی
    نشست آخرین تحولات غزه و کشتی های کمک های بشر دوستانه
    یازدهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی برگزار شد
    دهمین نشست صهیونیسم شناسی
    نهمین نشست صهیونیسم برگزار شد
    نهمین نشست صهیونیسم شناسی
    [همه عناوین(371)][عناوین آرشیوشده]